Sallamasyon şeyler

ehehe merak etmeyin oyunda 2 gün uyumazsanız uyarı geliyor zaten mental yorgunluk oluyor. :smiley: biz her şeyi düşündük neyse ki düşünüp yapmamız 20 yıl sürmedi zuahahahah :smiley:

Gelmiş oraya usta benim balatalar ne durumda diye soruyor
ulan dingil at 100 dolar anlatayım
öyle her aracı getir bedava incelet diye bir şey mi var dedim


özgür aga iki farklı far grubu yapmış adam adam :smiley:

11 Beğeni

Her lastiğin ve balatanın aşınması ve serviste tek tek onarılması mümkün. Sıcaklık değerleri de var balatada zaten motor sıcaklığı da var ancak şimdi orada biraz çift başlılık oldu da ayarlayacağım. Çekici, kamyon vb. ağır araçlar için çok tatlı özellikler oldu ama onlar şu an yok var ama yok. Onlar için bambaşka şeyler bile eklenebilir.
Oynarken deneyim değişik olur. Çarşamba günü build almak işkence olacak. Her araç için bu ayarların yapılması da zaman alır. + Her şey iyileştirmeye ihtiyaç duyuyor ilk halleri başka. Daha çıkmamış ilk oyunda bu kadar şeye gerek yoktu. Çok büyük risk ve sorumluluk ile işin içinden çıkılamayacak noktaya getiriliyor. Zaten bu haliyle on numara özellikler kazandırılmış ama hiçbir yerde bahsedilmemiş, köpürtülmemiş bir proje oldu. Bunu yapma sebebim yarın öbür gün dalyaraklar çıkıp konuşmasın diyedir. Tamamen kendi tercihlerim, kendi mücadelem. Sonra o oyun üzerinden tanıtıldı, geçinildi şöyle şöyle şeyler olacaktı olmadı demesinler.

4 Beğeni

Araç yakıt doldurmayı pompa etkileşimine getirdim(yok pompayı elinize şu an vermiyorum onu da vereceğim merak etme var sistem) sadece ilk kurduğumda triggerdaki aktif araçta inmeden R’ye basıp panel açıyorduk. şimdi araçtan inip pompanın önüne geçince E’ye basıp etkileşim ile panel açılıyor. Analog gösterge de ekledim ui paneline ibre misali neyse her pompanın park alanı ayrı bu arada yani 2 tane pompa şeyi varsa 4 pompa oluyor sağlı sollu haliyle 4 yer oluyor.
her pompa için park alanı ayrıdır. orada birden fazla aracınız varsa ona göre paneli ilgili pompada açmanız gerekiyor ona göre araç adını da gösteriyorum karışmasın diye

2 Beğeni

Demo yetişmez maalesef asıl sıkıntı yarın göndersem ertesi gün direkt press için indirilebilir oluyor henüz ona uygun değil. 15’inden sonra zaten istediğim kıvama gelecek. O zaman oyunu bitirmek için uğraşırım iş çok en azından haritada işimiz çok model yerleştirmekle bitmiyor. Build süreleri uzayacak PC toplanmadığı için bunlar hızlı yapılacak şeyler değil.

Bugün sahne yönetimi ile ilgili ciddi bir altyapı değişikliği yapıyorum daha önce tamamlanan şeyin 2. iterasyonu diyelim. Bu tarz oyunlarda birden fazla sahne yükleyerek modeller, araziler, yollar, gameplay mekanikleri gösteriliyor taa ilk başladığım zaman da böyle sistem kurmuştum ama full code tarafına geçtiğimiz için sıfırdan yapıldı. Buildde pürüzsüz çalışıyor. Uzaktaki arazileri ve modelleri sürekli ramde tutmamak gerekiyor yoksa kullanım çok yükseliyor haliyle boşaltıp yüklemek lazım 64km2 de olsa daha fazlası da olsa böyle detaylar var.

2kmx2km yerde oynanacak basit oyun olabilirdi rahatımıza bakardık işte boku çıktı :smiley:

3 Beğeni

Dün yepyeni kargo kategorileri ekledim. Zaten iş sistemi ve şirketlerimizde 150’den fazla parametre var. Çok farklı ve spesifik senaryorlar mümkün. Burası çokomelli oldu ama baya çok önemli :smiley: haritada ayarlarken, kurarken baya uğraştırıyor.

Şimdi çıkmam gerek de akşam umarım artık haritada çalışmaya başlarız. Build almam lazım yarın olur uzun sürer.

PC için de zorlamaya çalışıyorum ama zor yani bakalım. Ay bitmeden toplamaya başlasak zaten yayında parça seçimi yaparız.

2 Beğeni

Araç sürüşündeki direksiyon hassasiyeti ayarını ayarlar paneline ekledim. Ancak bu basit olan şey asıl önemli olan şey araç sürüşünde hıza bağlı kontrol biraz basitti bunu daha smooth yönetilebilir hale getirdik. Benzer bir güncelleme fiziklere gelecekti ama henüz çıkmadı bekleyemeyiz. Keyboard ile sürüşte bazı şeylerin iyi olması gerek. Boş araç yüklü araç farkını da anlayıp ona göre direksiyon çevriliyor. Bunu da kolay yapmamızın sebebi kargoların ağırlığını kontrol eden tek bir mekanizmayı kurmaktı tüm bu altyapılar tamamlandığı için bu gibi geliştirmeler feci doğru ve anlamlı oluyor. Küçük römork bağlayınca da makaslama olmasın diye ek kontrol ve daha kontrollü sürüş desteği geldi.

Haritada ilk Crossville alanı ile yollar ile başlayacağız diğer ucunda yani 5-6 km ötede SimuTown ve dağlarında bizim başlangıç evimiz var. Bazen gerçekten daha basit lowpoly, 2d rpg mi olsaydı bilemiyorum 3D ortamların ağırlığı kod tarafının ağırlığını feci halde bastırıyor.

2 Beğeni

Neyse betadaki özellikleri de kattım araç kontrolü bal dök yala oldu.
Direksiyon seti desteği işte bu andan itibaren şart :slight_smile:

5 Beğeni

Bugün outline sistemini bir tık iyileştirdim. Başlangıçta yani start tutorial görevleri gibi klasik şeyi ayarlamaya çalışıyorum.

Araç sürüş kontrolüne dahil edilen yeni ayarlar için uğraşılacak fazla parametre oldu gene :smiley: zort.

Araçların süspansiyon parçalarını rigleyebiliyorduk ama bunu daha iyi kalibre eden ve editörde önizleyerek gösterebileceğim yani runtime sırasında çalışıyormuş gibi olmasını sağlayan bir sistem yazıldı. Öteki türlü durdur başlat ters çevir sok çıkar süreci bıktırıyor.

Update ve sonra gelmesi gereken tonla şey var.

Havalar sıcak olmaya başladı. Bu havada tık tık tık işleri çok zor. :confused:

1 Beğeni

Evet geldik mi yine PC’nin zortladığı yol sistemine

Bugün build aldım arazileri ekledim. Tabii bölünecekler. Bazı buglar çıktı onlar düzeltilecek. Bu haliyle demo çıkamazdı :smiley: iş çok. PC yetmiyor bazı planlar komple değişecek gibi duruyor. Daha minimal hızlı dönen oyuna dönüşebilir. 1 saat 20 dklık gün uzunluğu fazla gelebiliyor ancak boş gezersen öyle yoksa kargo taşırken yorulma vs. ekstra ne geçti gitti anlamıyorsun.


artık kalıcı şekilde arazili olan yerde town için uğraşacağım.

8 Beğeni
  1. defa arazi yerleşimini sıfırdan yapmak zorunda kalacağım :melting_face::melting_face::melting_face:
2 Beğeni

Oyun bu kadar basit niyetle olup bu kadar karmaşık altyapı birbinden haberdar sistemler, birbirinin açığını kapatan önlemler zart zort oldu
BİTMİYOR

4 Beğeni

4 Beğeni

Dün köy cenaze vs. derken bugün kamera sistemine bakıyorum. Cinemachine alternatifim vardı onun performansı iyileştirildi. Cockpit için de uyarlandı. Çok daha kontrollü olmuş oluyor.

Tekrar build alınacak. Bazı detaylar düzeltildi. GPU tüketimini düşürecek birkaç ayar yapıldı. RAM tüketimini de düşürecek çalışma var ama dediğim gibi bitirmeden açılamayız. ŞU hali oynanacak bir oyun veriyor ama ben 1kmx1km alanda hiçbir şey istemiyorum. Enayi olmayalım bir sürü şey eklendi araçlara yol gitmedikçe ne yapayım *k. Save sistemimiz de diğer detaylar da çoklu sahnelere uygun ama ona vakit yok.

4 Beğeni

tüp dağıtalım bunla.

1 Beğeni

Bugün dün alamadığım build alınacak.
PC Desktop için de bazı sayfa ve sekme seçme mekanizmasını iyileştireceğim çünkü istediğim gibi değil. Birbirinden otomatik haberdar olmuyor.
Interior kamera hareketleri güzel oldu. İnce ayar gerek.
Bir önceki buildde göze çarpan hataların tamamını düzelttim. Yani bunlar çok detay şeyler.
KeiTruck için uv map olayına geçilmiş. O araç asıl tanıtım aracı gibi bir şeye de dönüşebilir.
Yağmur vb. efektleri daha doğru bir sistemle sunma ve takip ettirme mevzusu kazandırıdlı. İlk yaptığım geçici çözümdü ama mevcut altyapı durumuna göre iyidi şu an da değiştirildi. Ya şimd yağmur partiküllerinde az, orta, çok gibi farklı prefablarımız olabiliyor. bu kar yağışı veya başka bir şey için de geçerli olabilir. Benim hava motoru ve oyunumuzu kendi zaman yönetimi sistemi ile bunların hepsini birbrine bağlayıp ileride sallıyorum daha kapalı veya açık bulutlu hava presetinde az yağmur gibi parametreleri okuyup ona göre tetiklemem mümkün olsun diye uğraştım. Ayrıca sesleri de birkaç sesi karıştırıp layerları mixleyip sunmak mümkün.
Yağmur yağarken aracın veya binanın içine girmemesi de yeni bir sistemle çözüldü.

NPC için birçok animasyonumuz var. Tamir etme, araçla ilgilenme vs. idle için oturur pozisyon koşar, telefonla, el sallama zart zurt düşünün işte. Önceden tanımladığım NPC scriptinde bu animleri rastgele tetikleyip onlarca varyasyon üretmem gerek.

NPC odaklı hikayeli değil ama işte yani görev icabı taşıma görevleri istiyorum da hem diyalog sistemi hem de bu onca şey bitmeden olmaz.
Ben bir sistemi a notkasından b noktasına çalışacak şekilde çözünce yüzlerce varyasyon yaratmak istiyorum ki tekrar etsin bitmesin.

Bu şirketlerdeki Dispatcher, Broker, Driver ya da Client NPC gibi olaylar için o yüzden aşama aşama ilerlenecek.

5 Beğeni

Uzak arazilerimizi yükleyip boşalttığımız sistem save sistemimizle de başarılı şekilde çalışıyor. Tabii ilk araziler doğuya doğru uzadığı uzaklarda Unity arazileri world position 0 değerinden 12km uzaklaştığında titreme yapıyor titreme genelde canvas objelerinde göze çarpar. O yüzden tekrar merkeze alacağız. Bunu otomatik yapan sistem var ama azcık karmaşık ve gereksiz.

Arada bazı sahne yönetimi bugları oldu değişik durumların yaşanmasını engellemek için süre sınırlamaları koydum.
Şu an aküyü tekrar yakıt tükeitmini şeyine bağlıyorum daha önce hadi dedim abartmayalım yılda 1 defa değişsin ama böyle de olunca tam detaylı tüketim olmuyor. :smiley: Akü boşsa araç durmaz ama durursa bir daha çalışmaz.

3 Beğeni