SCS Forumda ABD için yapılan konsept çalışmasını görünce, bizim neden olmasın dedim. Bir çalışma yaptım. ‘Müdavim’ rozeti kazanmamın kutlaması olsun hem de.
Bu konu başlığı altında konsept yapım ve çalışmaları hakkında paylaşım yapabiliriz.
Mesajlarınız ve beğenileriniz için çok teşekkür ederim.
Bir an olsun mutlu edebilmişsem ne güzel. Haritaya arada bir bakıyorum. Hayal etmesi bile mutluluk veriyor.
Evet. Türkiye’nin il merkezi birbirine en yakın illeri. Ölçek açısından zorlayabilir.
Valla bende arada açıp bakıyorum.Bize çok güzel bir hayal kurdurttun.Hep aklımızda olan bir şey.Umuyorum ve diliyorum Promods en azından belirli bir ölçüde ülkemizi Black Sea DLC’sinden sonra oyuna aktarır.Benim en büyük umudum Promods’ta şuanda.Bu güzel paylaşımın için tekrar teşekkür ederim şahsım adına.
eğer Türkiye haritası böyle olsa yani yapılsa mod olarak falan YKS Team in yerine bunu kullanırdım. tamam ölçekleme olarak şehirler birbirine yakın olabilir ama daha fazlalar. belki bir gün ileride böyle harita yapan olur inşallah
Konumuz, teveccühünüz sayesinde forumun ‘Çok İyi Konu’ sundan biri oldu. Diğer konu ise tabiki Ford F-Max projesi. Bu projeyle karşılaştırınca konsept konusu, deryada damla gibi kalıyor. Çünkü @bertan06 ve @Emre54 arkadaşlar, çalışmalarıyla bir fikri icraya koyuyorlar. Konsept çalışması ise bir hayalin sadece görüntüye dökülmesi. Bu konuya gösterilen ilgiyi aslında bir özlemin dışa vurumu olarak değerlendirebiliriz. Ülkemizin tamamını ETS2’de nitelikli bir şekilde görebilme özlemi…Bir gün babayiğit bir ekibin çıkıp bu işin üstesinden geleceğini ve bu özlemin biteceğini ümit ediyorum…
İlginizi karşılıksız bırakmayayım dedim. Önceki konsepti renklendirdim.
Yeni konsept; Türkiye Haritası Bölgelere göre DLC Paketleri…
(Yavru Vatan’da Akdeniz Paketine dahil )
Dünya üzerindeki mimari kültür farkları, kentleşme biçimleri ve diğer sebepler Türkiye’nin de farklı bir atmosfere sahip olmasına sebep olmuştur. Çoğunlukla Roma mimarisine benzer modernleştirilmiş ya da günümüze uyarlanarak inove edilmiş yapıların bizim kültürümüzle alakası yok. Bizdeki çarpık kentleşme kültürü estetik kaygının olmadığı bir kültür olduğu için yerleşkelerin de aynı asimetri ile oyuna uyarlanması her zaman için zor bir meseledir. Asimetriden kastımı anladığınızı düşünerek, her bölgede bir diğerinden biraz daha farklı bir yerleşim biçimi olduğu için büyük bir prefab ve yol havuzuna ihtiyaç duyuluyor. Hal böyle olunca da böyle bir olayın içinden çıkmak zorlaşıyor. O sebeple oyun modelleri hazırlanırken belirli bir polygon ve kaplama bütçesi ile hareket ediliyor. Bir kaç kez bunun üzerine giden arkadaşlar oldu ama maalesef bir yere kadar gelebildiler, haliyle bıraktılar. Kimse doğrudan bir Türkiye atmosferi oluşturamaz oyunda. Yapsa bile en sağlam makinelerde bile kasmalara sebep olacaktır.
Standart harita editörü mantığında oyunlarda maksimum 30-50 farklı prefab, 8-15 kaplama kullanılabiliyor. Prefablar modellenirken 4 cepheden ayrı bir görüntü olacak şekilde hazırlanıyor genelde. Oyuncu haritada seyahat ederken seyahat yönüne göre binalar rotasyon yapılarak yerleştirilince bir önceki binayla aynı olduğu anlaşılmıyor ya da kaplama renkleri değiştiriliyor. Bu sayede her seferinde farklı bir modelin ve kaplamanın sistemde yüklenmesi yerine daha önceden render edilmiş yapılar kullanılmış oluyor. Totalde fpsyi etkilemiyor bu işlem. Fakat konu Türkiye haritası olunca olaylar değişiyor ki bence de değişmesi gerekiyor.
Kısacası harita editörünü Türkiye odaklı kullanabilmek, yapıları ve bu yapılara uygun kaplamaları hazırlayabilmek ve bunları gerçeğe en yakın şekilde koordine edebilmek zor bir meseledir.
Eğer boş bir vaktim olursa, anlatmaya çalıştığım meseleyi sizlere ufak bir bölgesel çalışma ile göstermeyi deneyebilirim.
Ets nin haritası 1:1 ölçekte olsaydı çok güzel olurdu. Türkiyeyi yarım saatte bitirmek hiç güzel olmuyor.
Bakınız Train Simulator 2019 Mesela İngiltere de Brighton dan bedford a gitmek 3 saat sürüyor ama ets 2 de belki 20 dakika.
1:1 ets2 olsa bu sefer şehir olarak da değil ilçe olarak çıkarırlardı 2-3 ilçe ve 300+ DLC olurdu. Ama hakkını da verirdi. Çünkü DLC yapmak kolay değil. Ekip sayısına bağlı olarak 2-6 ay belki 1 yıl sürebiliyor. Ayrıca 3. Parti harita yapımcıları olurdu mesela MPAA, promods ya da roextended gibi. Böylece 2 ayda bir DLC çıkardı hem yaptıklarının değerini alırdı hem de sağlam ve gerçekçi bir oyun olurdu. Tabi disk yetmezdi orası ayrı. 200GB bir oyun yani. Mesela Train Simulator 203 GB şuan. Ve daha DLC lerin yarısı var.
Hele bir de Türkiye ekibi olurdu başlarlardı bölge bölge her yıl 10-15 şehir çıkarırlardı. Fakat burada sevmediğim tek şey ise sadece tır yapıp satmak hiç güzel olmazdı. Tır dlc si yapıp 30 liraya satmak nefret ettirir. Ama koskoca paket yapıp düşünün istanbul gerçek ölçekte şuan ets2 nin gerçek haritası kadar olurdu.
Neyse belki 2040 da ets 3 de görürüz.
istediğin şeyler tamamen oyun dışı ve gerçeklikle alakası yok eziyetten başka bir şey değil
ben niye o kadar yolu gerçek zamanda gideyim? elime ne geçecek?