Türk benzinlikler de bitti.
Türk benzinlikler de bitti.
emeğine sağlık kardeşim. eğer logo ile alakalı bir sıkıntı problem olursa sana daima kapım açık. bu arada modunu 1.58de denedim harika ve şahane ötesi daha geliştirir isen gerçekten oynanır düzeye gelir benden demesi.
Teşekkürler.
Bir tanımlama yapmak gerekirse, Bursa-İnegöl’e %35 dersek, İnegöl-Bozüyük %85 oldu doluluk olarak. Son rütuşları yapıyorum artık, 1.59’a yetiştirip sonra Bursa-İnegöl rework yaparım, ona vakit kalmıyor şu an.
ne zaman cıkacak map
1.60 gelmeden çıkar çünkü zaten bitti, son dokunuşları yapıyorum, bazı ağaçlık bölgeler fps düşürüyor, onları ayarlıyorum düşük sistemlerde kasmaması için.
@RGT Öncelikle ellerinize sağlık. Forumdan ve oyundan bir süredir uzağım, konuyu daha yeni görme şansım oldu. Hem Bursa’da yaşadığım ve sürekli olarak Aksaray’a seyahat ettiğim için, hem de işimiz gereği Bursa-Mezitler arasını bazen günde 2 kere gidip geldiğimden oldukça hakim olduğum bir rotayı yapmışsınız ve tebrik ederim gerçeğine çok uygun olmuş
Bozüyük kısmı da geldiğinde rotanın en keyifli kısmı olan Mezitler’de sürmek için ilk fırsatta deneyeceğim. Başarılar dilerim.
peki sadece marmara ve ege mi düşünüyorsun yoksa harita genişleyecek mi?
O zaman hemen bir quiz yapalım, mezit köprülerinden biri yok, o hangisi ve neden
yaparken farkedip araştırdım ilginç bir hikayesi var. Yol da gerçekten efsane. Mesela bir yerde duble yolu ortadan ayıran 20 metrelik bir duvar var ve bu duvar s şeklinde arka arkaya tam 8 adet viraj boyunca 90 km/s hızla giderken devam ediyor, müthiş.
kim istemez ki genişletmeyi. daha önce yapılmayan ve belki de hiç yapılmayacak olanları (rağbet olmadığı için) yapmak önceliğim.
Peki bizim elimizden bir şey gelir mi yani öğretirsen belki bende logo vs yardım etmeye çalışırım
Hocam elin alıştıktan sonra hepsi birkaç dakikalık iş. Ben mesela solidworks’te çizip oyuna aktarıyorum, o açıdan daha rahatım çünkü işimde kullandığım program da bu. Ama asıl mesele zaman ayırabilmek. İşin içine girince gerçekten sadece bu işle uğraşmak ve ekip olarak çalışmak lazım ki 1:1’de bir yere varılsın. Doldurmak çok zor ama doldurunca da tadından yenmiyor. Ben mesela, Bursa_İnegöl’ü map editor’ün m’sini bilmeden 1,5 ayda çizmiştim ama İnegöl-Bozüyük 6 aydan fazla sürmüş. Aynı şekilde Bursa-İnegöl 180 mb’tı, Bozüyük’te km 2 katına çıktı ama boyut 700 mb’ı geçmiş.
Ama şöyle bir şey de var, belli başlı modelleri çizip look ve variant sistemini ekleyince alt yapı hazır oluyor ve o saatten sonra sadece haritaya odaklanabilirsin. Yani gelirse bundan sonraki yeni yer çok daha çabuk olacaktır.
Bir de rework meselesi var, yeri geliyor daha dün çizdiğini bugün beğenmiyorsun, sonra rework işine girince bir de orada vakit kaybı oluyor. O yüzden biraz sindire sindire yapmak lazım ki sonra geri dönüş olmasın.
Logo’luk kısımların da hepsini hallettim. Sonuçta bir markanın vector halinde herhangi bir formatını alıp converter’da dxf’e çevirince solidworks’te karşına hazır halde geliyor, sana sadece kalınlık vermek kalıyor ve saniyeler içinde model hazır, sonrası blender’da renkleri giydirmek. Nadiren sketch’e çeviremediğin logolar oluyor ama onları da .jpeg olarak programa alıp, üstünden spline’larla milimetrik şekilde çizip yine modele çevirebiliyorsun. 50 logodan 5’inde yaşanmıştır bu.
Bir de 2 boyutlu logo olayı var ki o zaten kolay, bugün uğraşıp bütün ai trafiğe türk otobüs firmalarının ve kargo şirketlerinin logolarını giydirdim güzel oldu. İsteyen olursa ayrı bir mod olarak da verebilirim bunu. 20 civarı otobüs firması (oyundaki tourliner’lar kaplamalı geziyor), 6 civarı kamyonet ve minibüs için de kargo, market logoları vb. var.
gayet güzel ama fps olayı dediğim gibi, benchmark olarak windows 98 ile bile çalışacak bir harita bu haliyle çünkü full SCS Material. Yeni hali fps çekiyor tabii, ayarlıyorum ama şu an.
harika görünüyor.
Peki harita ilerlemen 1 il ilçe şeklinde öi olacak yoksa tüm ilçeleri barındırarak mı ilerleyeceksin hocam cevap için teşekkürler…
Aslında Eskişehir’e devam edecektim ama scs’nin 720 metre rakımda çizim yaparken nesneleri kaybetmesi işi bozdu. Haritayı parça parça çizip yukarı taşımak çok zor oluyor. Scs’nin 1:19 dünyasına göre en yüksek rakım 260 metre yapacak bir şey yok. 1:1 olarak en uzun harita kaç km bilmiyorum ama belki onda bile bir sürprizle karşılacağız ilerde. Grand Utopia’yı bir uçtan bir uca en uzun 50 km ölçmüştüm, bu harita daha şimdiden 120 km.
O yüzden belki de dar virajlı kasaba yollarına girebilirim. Önce bir Gemlik gelebilir, otobana girmeden eski dürdane virajlarından. O da olmazsa Bursa’dan Balıkesir’e doğru gidilir.
Ama tabii hepsinden önce Bursa_İnegöl rework gelecek o da yeni bir harita gibi olacak.
öncelikle sana kolay gelsin diyorum. bu haritayı bence 81 il olarak düşünmeni tavsiye ediyorum çünkü ben bununla hangi modu oynarsam oynayayayım yediğim fps sınırı en düşük 60 fps. yani bu inanılmaz bir değer. o yüzden bence bu haritadan bence umudunu kesme derim sevgilerle…
ben bu durumda bi Balıkesir görmek isterim yanar bence otobandan akarız ![]()
Yeni versiyonda da 4k çözünürlük + 200 ölçekle en yoğun yerlerde 60 sabit fps veriyor. Ama 81 il 1:1’de imkansız tabii, ömrümüz yetmez ya da ets 3 çıkar herhalde o zamana kadar ![]()