Fishing: Barents Sea "Balıkçılık Simülasyonu" - Ana Konu

balıkcılık
gemi
türkçe
deniz
acıkdünya

#1

Misc Games’in Unreal motoru ile geliştirdiği balıkçılık simülasyonu Fishing: Barents Sea ile ilgili gelişmeleri burada bulabilirsiniz.
Çıkış Tarihi: 7 Şubat 2018(PC)

İlk olarak 2016 gamescom’da duyurulmuştu.

Scanmar ile işbirliği

Röportaj ve bilgiler

Yeni görüntüler - GDC 2017

Tech demo

Av yakalama sistemi Scanmar

Gamescom videosu

Oynanış videosu vs.


#2

Güzel bir oyuna benziyor. Balık tutalım az:D


#3

Çıkış tarihi kesinleşti. 7 Şubat 2018’de yayınlanacak. Fiyatları şöyle 19.99 Euro/19.99 USD/14.99 GBP
49-59 TL civarı bir şey olur artık.


#4

güzel oyun,fiyatıda iyi listeye eklendi


#5

#6

Balıkçılık ilgili tüm ayrıntıları dökümanın tutulduğu bir defterimiz bile varmış. Güzel düşünülmüş güzel yapılmış. Fishing: Barents Sea gerçekten bir şeyler öğretecek, gösterecek. Çıkacak olan en iyi Astragon simülasyon oyunlarından biri…
Geç çıkartın adam akıllı olsun! :smiley:


#7

lng tankeri yanında bizim kücük canavar


umarım tekne kullanımı cok sırıtmaz,denize yönelik oyunlar niyeyse unutuldu


#8

tekne kullanımında basite kaçmadıklarını gözlemledim,bu nedenle temel bir kaç bilgi ile olaya daha hakim olalım diyerekten birkaç temel deniz bilgisi. (amatör denizci belgem var işin teknik yönü beni ilgilendiriyor,balık tutma bilgim yok)


deniz mili = bir meridyenin bir dakikalık yay parçasına karşılık gelen uzunluk birimi. 1852 metreye karşılık gelir. saatte 1 deniz miline eşit hız birimine ise knot adı verilir. (1 deniz mili veya knot - 1,85200 kilometre)

yarda = ingiliz birimleri, emperyal birimler ve birleşik devletler geleneksel birimleri sistemleri içinde yer alan bir uzunluk ölçüsü birimidir. uzunluk değeri sistemdem sisteme değişebilir (1 yarda 3 fit ya da 36 inçtir)

teknelerde dijital ve uydu sistemlerindeki kısaltmalar =

ekranda görünen kısaltma-ingilice anlamı-türkce anlamı
Lat :latitude / enlem
Long :longitude / boylam
° :degree(s) / derece
’ :minute(s) / dakika
": Second(s) / saniye
M - NM :Nautical mile(s) (1852m) deniz mili
kn :Knot(s) / sürat (mil/saat)
N :North, Northern / kuzey
E :East, Eastern / doğu
S :South, Southern / güney
W :West, Western / batı
NE :Northeast / kuzey doğu
SE :Southeast / güney doğu
NW:Northwest / kuzey batı
SW:Southwest / güney batı

türk sularında kullanılan harita seyir kısaltmaları (uydu sistemlerinde kullanıldıgı için,oyuna dahada hakim oluna bilir)

ekranda görünen kısaltma-ingilice anlamı-türkce anlamı
Ad.:Island/Ada
Al.:Alternating/Renk değiştiren (fener)
Aero.:Air Light/ Hava feneri
B:Black/Siyah
Bell:Bell/Kampana
Bn; Bns: Beacon, Beacons /Bikın,Bikınlar
Boğ.:Strait/Boğaz
Br.:Cape /Burun
BY :Black above Yellow /Sarı üzeri siyah
CG:Coast Guard/Sahil Güvenlik
Ch:Church/Kilise
Chy.:Chimney /Baca
cm:Centimeter /Santimetre
Ç: River, stream/Çay
D:Stream /Dere
dest:Destroyed /Harap
D/a: Diaphone /Diyafon
Dir Lt: Direction Light /İstikamet feneri
ED:Existence Doubtfull /Mevcudiyeti şüpheli
exting:Extinguished /Sönük
Expfos:Explosive /Patlayıcı
F:Fixed/Sabit
Fb:Factory /Fabrika
Fl:Flashing/Şimşekli
fm:Fathom/Kulaç
ft:foot, feet/kadem, ayak
G:Green, Gravel/yeşil, çakıl
Grs:Grass/ Saz, yosun
hor:Horizontal/Yatay
HW:High Water/Yüksek Su
Iso:Isophase/Izofaz
Isk.:Pier/iskele
Ist.:Station/istasyon
Kf:Gulf/Körfez
Ky:Rock/Kaya
Ldg.:Leading/Rehber
Lm.:Harbour, port /Liman
L Fl:Long flashing/Uzun çakar
Lt.:Light/Fener
Mk,MBr.:ark/işaret
Mast:Mast/Direk
m:Meter/Metre
M:Mud, muddy/Çamur, çamurlu
Mzl:Cemetery/Mezarlık
N:North, river /Kuzey, Nehir
Obscd:Obscured / Karartılmış
Oc: Occulting /Hüsuflu
Or:Orange/Turuncu
P:Pebbles /Çakıl (orta)
PA:Position Approximate /Yaklaşık pozisyon
PIL.STA.:Pilot Station /Pilot istasyonu
Q: Ouick /Seri
R :Red, reef /Kırmızı, mercan kayalığı
Ra:Radar /Radar istasyonu
Rk:Rock /Kaya
S:Sand, south /Kum, güney
SD:Sounding Douptful/Şüpheli derinlik
Sh:Shell /Kabuk
Si: Kil
SM:Sand-Mud /Kumlu çamur
St.:Stone/Taş
Sta.:Station/istasyon
T:Hill/Tepe
Temp:Temperory/Geçici
Tr:Tower/Kule
UQ:Ultra Quick/Aşırı seri
VAR:Variation/Doğal sapma
Vis.:Visible/Görülür
VQ:Very Ouick/Çok seri
W:West, white/Batı, beyaz
Wd:Seaweed /Saz, yosun
Well:Welt/Kuyu
Whis:Whistle/Düdük
Wk:Wreck/Batık
Y:Yellow/Sarı
Yad.:Peninsula/Yarımada


#9

scanmar lisansı ile oyundaki sistemler.
1-sonar ile tarama (balık yogunlugunu bulma)
2-tekne ile denizde ag cekme (agın konumu-agın-agırlıgı-agın derinligi-agın doluluk oranı)


scanmar teknolojisi ile kullanılan aglar.
1-pelagıc

TrawlEye sensörü, Geminin yankı sesi üzerinde görünmeyen balıkları ve karidesleri tespit eder.
2-bottom

3-purse seıne

bu sensörleri tablet benzeri ekranları kullarak görüp konrol ediyoruz (12 farklı ekran)

yukarıda verdigim simgeler ve anlamları ile neyin ne oldugu az cok kafada netleşir. :blush:

balık bulucu (sonar taraması) kayık ve yatlarda yaygındır (oyunun başında daha sade olanları kullanıcaz)


denizin 2000-2500 metre derinliğine kadar süzme yeteneğine sahiptir. Cihaz sarı, kırmızı bir renk ile balıkçının monitörüne görüntüyü yansıtır.
ses dalgaları ile çalışır. Teknenin altındaki su kütlesine ses dalgası gönderir ve yankı süresini hesaplayarak dip ile ilgili bilgileri ekrana gönderir. Derinlik, dip şekli, boyut ve derinliği gibi bilgileri aktarır. fiyatları 500tl-15.bintl arası.


#10

harika görünüyor :slight_smile:


#11

oyundaki tekne sıralaması

1-borge


fiyat = ilk teknemiz
uzunluk = 24 feet (7.32 metre)
agırlık = 1.620 kg
son hız = 8 knots
yakıt = 500 litre (mazot)
balık taşıma kapasitesi = 25.000 kg
personel sayısı = 1
balık yakalama şekli = olta (kıyı balıkcılıgı)
gemi olta kapasitesi =4
su tankı = 500 litre

2-sjarken
fiyat =450.00 norveç kronu
uzunluk = 34 feet (10 metre)
agırlık = 4.500 kg
son hız = 16 knot
yakıt = 3.000 litre (mazot)
balık taşıma kapasitesi = 44.800 kg
personel sayısı = 2
balık yakalama şekli = olta ve ag (kıyı balıkcılıgı ve basit radar)
gemi olta kapasitesi = 8 olta & 8 ag
su tankı = 900 litre


3- vibeke cathrin

fiyat = 1.950.000 norvec kronu
uzunluk = 34 feet (10 metre)
agırlık = 90.000 kg
son hız = 14 knot
yakıt = 5.000 lt (mazot)
balık taşıma kapasitesi = 89.300 kg
personel sayısı = 4
balık yakalama şekli = olta ve ag (acık deniz balıkcılık ve sonar)
gemi olta kapasitesi = 10 olta & 10 ag
su tankı = 1000 kg


4- lunar bow

fiyat = 4.950.000 norvec kronu
uzunluk = 227 feet (69 metre)
agırlık = 22.330.000 kg
son hız = 14 knot
yakıt = 10.000 litre (mazot)
balık taşıma kapasitesi = 411.600 kg
personel sayısı = 8
balık yakalama şekli = ag derin tip tarama (balık ve karides balıkcılıgı,gelişmiş sonar tarama)


5- hermes

fiyat = 9.950.000 norvec kronu
uzunluk = 180 feet (54 metre)
agırlık = 15.720.000 kg
son hız = 12 knot
yakıt = 10.000 litre (mazot)
balık taşıma kapasitesi = 468.800 kg
personel sayısı = 8
balık yakalama şekli = ag derin deniz tarama (büyük boy balıkcılık,gelişmiş sonar tarama bulma & tutma)


#12

Deniz surusu tekne davranisindan cok endiseliyim tek kafama yatmayan yer burasi sert odun gibi bisey cikmasindan korkuyorum ama bunu yapmayacak duruma gelmisler gibi duruyor sandigimdan ayrintili ve emek harcanan boslugu dolduran bir oyun yapiyorlar gibi duruyor
Enisteye helal olsun ne diyelim :slight_smile:


#13

19.99 euro olucakmış steam fiyatı.
8 gb depolama alanı.
minimum sistem,i5-3570K 3.0 GHz ve gtx 750,4 gb ram.
türkce dil destegi yok yasemin hanım unutmuş türkceyi anlaşılan :stuck_out_tongue_winking_eye:


#14


sürüş nasıl çok merak ediyorum :neutral_face:


#15

Oynanış videolarına başlandı Yasemin hanıma ulaştım :smiley: bu kadar erken olmaz dedim ama oyuna bakınca harika duruyor


#16

bizide görsene hım :roll_eyes:


#17


Ansgar videoyu yayınladı bugün görüştük Astragon her bölgeye eşit zamanda göndermiyormuş bunun video geç girdi biraz dertli :smiley:
birkaç yıl sonra görücem bu kadar gameplay çekebilecek mi :slight_smile:


#18

Sürüş biraz kötü duruyor deniz su simülasyonu hoş değil suyun düz zeminde sanki tekne kayıyormuş gibi olmuş görmeden böyle duruyor ama bundan sonra geliştirecekleri baş konulardan olmalı su daha gerçekçi olmalı gerçi videodaki çok durgun denizde çekilmiş ama yine de belli… ses çok hoşuma gitti ayrıntılar da önemli o kadar özelliği araştırıp bakmak lazım gerçek bilgiler teknolojiler var :slight_smile:


#20

bilgili olan birinin geliştirmesi çok güzel olmuş yoksa yavan boş bir oyun görebilirdik ha yine oynardık ama yani boş kalırdı etki bırakmazdı astragona para kazandıracak belli :smiley: deadliest catch alaskan storm havasını kısmen yakalayacağız


#22

o kadar özellik yapıldıktan sonra önemsenmiş oluyor zaten bu yukarıdaki şeylerin gelmesini de bekliyorum bi çıksın da yazacaklardır plan vs. açıklanır zaten bunla kalmaz devamı gelir ha yeni oyun ha multiplayer vs. vs.