geçen sene derlediğim toplandığım kasadaki en ucuza kaçtığım parça anakartta bir saçmalık var dolayısıyla değiştirmek istiyorum.
anakart asus prime b550mk (sakın ucuz diye almayın aldırmayın, listelerde ignore edin prime serisini)
işlemci ryzen 5 5600
şimdi sıkıntı şu; anakartı artık adam akıllı bişey alayım ki aynı parçayı 10 kez değiştirmeyim artık dedim,
am5 soket ddr5 ve pci5.x destekli yeni güncel kartların hepsi; dolayısıyla işlemciyi de değiştireceğim hatta ramler de ddr4 onun da değişmesi gerekiyor tam deathlock oldu burası.
Özetle anakart + işlemci + ram alacağım. bütçe sınırsız değil, psikolojik limitlerim var.
Memory çok farketmez ama: 48gb ddr5 (32+ her türlü olur)
Bu üçlü arasında tavsiyelerinizi alabilirim ben bunu aldım çok memnunum gibi yorumlarınız varsa sevinirim.
(yeni)Bottleneck’im ise ekran kartı olacak: 4060ti (bunu değiştirmiyorum)
Bu arada asus prime’daki sorunumdan da bahsedeyim kısaca;
usb bağlantılarında bir süre sonra paket drop oluyor. Yani mouse’un kasması; klavyede tuşların takılı kalması, kulaklıkta sesin ara ara radyo gibi olması, direksiyonun takılı kalması gibi saçmalıklar var. reddit’de vs. çokça araştırdım, net bir çözümü yok; eğer sizin bir çözümünüz varsa onu da dinleyebilirim.
ucuz etin suyu kara kaynar demiş atalarımız. boşuna dememişler.
ben kasayı yeniledim klavye maus kulaklık yeniledim. monitöre para kalmadı. eski samsung 17’’ led monitöre devam. hayır işleyecek varsa bana da max 19,3’’ mönitöre hayır demem
Pcyi ilk topladığımda bende de prim B450 MK-II vardı. Bende abuk subuk sorun yaşadım sorun bir türlü çözülmüyordu. En sonunda sorunun anakarttan kaynaklandığı çıktı. Garantisi vardı fakat asus kullandığn ramle alakalı dedi ve arkasında durmadı. Kendi attıkları ram listesindeki ramlerle denememiz rağmen anakart sorunluydu ve arkasında durmadı. Ben de msi aldım sonra miss gibi. Eğer ROG serisi değilse Asus ekran kartları dışındaki ürünlerinin arkasında durmuyor abuk subuk işler yapıyorlar.
asus ile bende sorun yasadim hemde amiral gemisi dedikleri kartla, teknik destek bolumu saka gibiydi kendi hata kodlarini cozemiyorlardi. simdi MSI kullaniyorum, onuda uzun sure kullandigim laptop MSI oldugu icin bu yonde bi secim yaptim. hayirlisi bakalim
Ankarayı parsel parsel satan , milyon dolarla metro hatları yapmak yerine ankaparka yatıran , belediyenin mallarına çöken, bir şeyi normal fiyatından daha pahalıya satın alıp yandaşın cebini dolduran birine yargılama izni istemiyorlar göz ardı ediyorlar. İşini layıkıyla yapan, yandaşın cebini doldurmayan, sosyal belediye bakış açısına sahip, vatandaşın her zaman yanında olan birine soruşturma istiyorlar. Fıkra bu kadar…
Mansur’u alırlar sarayın eczacısı ve Türk halkının buna da sesi çıkmazsa cumhuriyet yıkıldı demektir, 28 şubatçılar son mücadele edenlerdi, şimdi tsk apo sloganı atılırken gidip siha ile Gazze için ayyıldız çiziyor, Gazze’ye tsk gider Recep Bey kutlu zaferimiz der daha kalkmaz o koltuktan, zaten Abd kontrollü çakma Rusya olduk ruskiler gibi kumar ve müzik ile kara para aklıyoruz.