Cafe Simülasyon - Sohbet, Muhabbet, Geyik, Gündem

geçen sene derlediğim toplandığım kasadaki en ucuza kaçtığım parça anakartta bir saçmalık var dolayısıyla değiştirmek istiyorum.

anakart asus prime b550mk (sakın ucuz diye almayın aldırmayın, listelerde ignore edin prime serisini)

işlemci ryzen 5 5600

şimdi sıkıntı şu; anakartı artık adam akıllı bişey alayım ki aynı parçayı 10 kez değiştirmeyim artık dedim,

am5 soket ddr5 ve pci5.x destekli yeni güncel kartların hepsi; dolayısıyla işlemciyi de değiştireceğim :clown_face: hatta ramler de ddr4 onun da değişmesi gerekiyor tam deathlock oldu burası.

Özetle anakart + işlemci + ram alacağım. bütçe sınırsız değil, psikolojik limitlerim var.

düşüncem anakart şu: https://www.gigabyte.com/Motherboard/B850-AORUS-ELITE-WIFI7-rev-1x

işlemci: AMD Ryzen 7 7800X3D

Memory çok farketmez ama: 48gb ddr5 (32+ her türlü olur)

Bu üçlü arasında tavsiyelerinizi alabilirim ben bunu aldım çok memnunum gibi yorumlarınız varsa sevinirim.

(yeni)Bottleneck’im ise ekran kartı olacak: 4060ti (bunu değiştirmiyorum)

Bu arada asus prime’daki sorunumdan da bahsedeyim kısaca;

  • usb bağlantılarında bir süre sonra paket drop oluyor. Yani mouse’un kasması; klavyede tuşların takılı kalması, kulaklıkta sesin ara ara radyo gibi olması, direksiyonun takılı kalması gibi saçmalıklar var. reddit’de vs. çokça araştırdım, net bir çözümü yok; eğer sizin bir çözümünüz varsa onu da dinleyebilirim.
  • type-c portları uyumsuz
  • rgb (kullanmıyorum gerçi ama) hak getire
  • wifi yok
  • varlığı sıkıntı yaratıyor
1 Beğeni

aynısından iki tane toplarsan büyük sevap yazıyormuş god

2 Beğeni

valla bilgisayar veya telefonla ilgili bişeye para harcamak istemedikçe masraf çıkıyor. ucuz diye aldığım her şeyi tekrar almak zorunda kalıyorum

ucuz etin suyu kara kaynar demiş atalarımız. boşuna dememişler.

ben kasayı yeniledim klavye maus kulaklık yeniledim. monitöre para kalmadı. eski samsung 17’’ led monitöre devam. hayır işleyecek varsa bana da max 19,3’’ mönitöre hayır demem

1 Beğeni

Pcyi ilk topladığımda bende de prim B450 MK-II vardı. Bende abuk subuk sorun yaşadım sorun bir türlü çözülmüyordu. En sonunda sorunun anakarttan kaynaklandığı çıktı. Garantisi vardı fakat asus kullandığn ramle alakalı dedi ve arkasında durmadı. Kendi attıkları ram listesindeki ramlerle denememiz rağmen anakart sorunluydu ve arkasında durmadı. Ben de msi aldım sonra miss gibi. Eğer ROG serisi değilse Asus ekran kartları dışındaki ürünlerinin arkasında durmuyor abuk subuk işler yapıyorlar.

1 Beğeni

Anakartta bende problem yaşadım asusta msı kullanıyorum 3 senedir problem çıkarmadı

asus ile bende sorun yasadim hemde amiral gemisi dedikleri kartla, teknik destek bolumu saka gibiydi :slight_smile: kendi hata kodlarini cozemiyorlardi. simdi MSI kullaniyorum, onuda uzun sure kullandigim laptop MSI oldugu icin bu yonde bi secim yaptim. hayirlisi bakalim

https://x.com/hilalkoylu/status/1976739840549851613

mansur sana güle güle

“Neler oluyor, ben Tayvan’dayım.”

Bu ne abi? Sanki GTA San Andreas anasını satayım.

https://x.com/haskologlu/status/1976950523044503992
pazartesi alırlarsa çok eğleniriz

ne yapayım üzüleyim mi banane

Valla ben bu sabah bekliyordum. Belki de akpye geçmesi için kısa bir süre mühlet verirler. :smile:

geçme meçme olmaz da bakalım alabilecekler mi?

Parçaları aldım inş pişman etmez artık;

  • Ryzen 7 7800x3d (9800x alternatifti ama bunun benchmarkları çok daha iyi görünüyordu)
  • Patriot Viper Venom 32 GB (2x16) DDR5 6000 mhz cl30 ram (marka hakkında hiç bi fikrim yok ama tırt görünüyor)
  • Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 anakart

2025’in değil de 2024’ün sistemi gibi oldu biraz ama bütçe anca buna yetti.

6 Beğeni

İyi günlerde kullanın.

1 Beğeni

Güle güle kullanın, aldığın ramler çok iyi bu arada hiç tırt falan değil. Özellikle o fiyata cl30 bulunmaz nimet gibidir, hayırlı olsun tekrardan.

1 Beğeni

hayırlı olsun

1 Beğeni

sende de bütçe yoksa biz ölelim admin

1 Beğeni

Ankarayı parsel parsel satan , milyon dolarla metro hatları yapmak yerine ankaparka yatıran , belediyenin mallarına çöken, bir şeyi normal fiyatından daha pahalıya satın alıp yandaşın cebini dolduran birine yargılama izni istemiyorlar göz ardı ediyorlar. İşini layıkıyla yapan, yandaşın cebini doldurmayan, sosyal belediye bakış açısına sahip, vatandaşın her zaman yanında olan birine soruşturma istiyorlar. Fıkra bu kadar…

5 Beğeni

Mansur’u alırlar sarayın eczacısı ve Türk halkının buna da sesi çıkmazsa cumhuriyet yıkıldı demektir, 28 şubatçılar son mücadele edenlerdi, şimdi tsk apo sloganı atılırken gidip siha ile Gazze için ayyıldız çiziyor, Gazze’ye tsk gider Recep Bey kutlu zaferimiz der daha kalkmaz o koltuktan, zaten Abd kontrollü çakma Rusya olduk ruskiler gibi kumar ve müzik ile kara para aklıyoruz.

2 Beğeni