Dovetail Games, Train Sim World 3 ile üç yeni rota ve yeni hava motoru getiriyor. 6 Eylül’de PC dahil konsollar için yayınlanacak olan tren simülasyonu ön siparişe açıldı.
Unreal Engine 5’e henüz geçilmemiş bu oyunu atlayacaklar ondan sonra hazırlık yapılacak diyeceğim ama bunlar yine yavaş davranmak zorunda bu yapıyı kolayca uyarlayamazlar.
İlk izlenimlerime göre dokular değişmemiş, yine aynı görüntüyü görücez öyle büyük bir değişiklik olmayacak ama benim beklenti içinde olduğum nokta daha gerçekçi sürüş ve sistemler kısmı oldu. Çok bir şey beklemiyorum fakat güzel bir şey çıkarsa çok güzel olur.
Kesinlikle, insan yeni sim denince güzel özellikler bekliyor ama aynısının laciverti gelecek gibi. Trailer’da sadece şu görüntü gerçekçi görünüyordu, o da Allah bilir efekt ya da render falandır.
Şahsen TSW3 gibi yeni bir isimle sim piyasaya sürecek olsam kesinlikle ilk yapacaklarım eski simlerimdeki rotaları yenisiyle uyumlu hale getirmek ve gerçekçi grafik ile oynanış sunmak olurdu. Bugün çoğu kişinin TS yerine TSW’ye geçmemesinin sebebi sanırım modların eskisinde daha çeşitli olması. TSW serisinde mod yapıldı mı onu bile bilmiyorum, TS’ye dönünce TCDD de olmak üzere çok fazla çeşitte araç ve rota mevcut.
hocam bahsettiğim görüntü grafikler değil. kabinden baktığımız zaman oluşan balast taşlarının, traverslerin görüntüsü. Onlarda bir değişiklik yapılmamış, muhtemelen aynı modelleri kullanmışlar. Sadece söyledikleri gibi hava motoru değişmiş.
hemen 1 yılda yeni oyun için onca asset değiştirilecek değil. bir sonraki oyunda belki daha iyi bir landscape görüntüsü planlıyorlardır ama hemen olmaz. yeni aydınlatma ve volumetrik bulutlarla, hava koşulları bir güncelleme ile gelse millet çıldırır ama öyle olmuyor işte öyle bir alıştırılmış ki topluluk her sene tüm platformlara yeni sürüm yeni oyun…
eski oyunda bu mevzuyu basit buluyoruz çünkü eskimiş ama yenisinde her zaman yapacak ve insanları etkileyecek bir şeyler çıkıyor. üç yeni rota ve aynı fiyat uygulaması konsolda pcde normal oynayan oyuncu için harika bir şey ve yanında yeni bulutlar, hava durumları da geliyor.
tabii topluluğun içindeki bazı kitlelerin derdi yeni oyunun çıkması değil ts klasikteki aynı yoldan yürümeleri ama farklı şekilde. ne söylerseniz söyleyin her yıl içerik çıkarmak ve yeni sürüm yeni oyun yayınlamak zorunda kaldıkları bir sistem kurmuşlar. sittim sene düzelmez. derail valley gibi de olamaz ama böyle böyle ue5’e de geçtikten sonra her yeni yapımda daha önce görülmeyen simülasyonlar ve özellikler gelecek.
kitle giderek büyüyor. yayınları da izleniyor. etkileşimleri de var.
mod konusunda resmi partnerlik dışında unreal gibi bir platformda böyle korunan bir yapı için aşırı serbest bir modlama anlayışı bekleyemeyiz. zaten olsa bile o modlar bir şekilde resmi hale dönüşmek zorunda kalır. livery designer, senaryo oluşturucusu gibi şeylerle topluluğun kendi içeriklerini üretip herkese ulaştırabilmesi bile bir açıdan çok önemli.
bir sürümde de multiplayer öyle ya da böyle gelecek. bunlarla uğraşacaklarına online sistem entegre etsinler diyeceksiniz ama olmuyor işte yoksa şu an o sisteme ue4’ün multiplayer sistemlerini eklemek onlar için çocuk oyuncağı belki de takılıyorlardır ama bunlar gerçekten zaman alacak ve böyle aktif, devasa bir yapıda hemen olacak şeyler değil. iilk çıktığı dönem yanlış bir algı oluşturdular. platformda kaldıkça ve büyüdükçe her şey anlaşıldı.
ama dovetail öyle ya da böyle çok doğru bir ata oynadı ve kazandı. o dönem unreal’e her şeyi taşımak ve orada kendi araç simülasyonu motorunu yazmak helal olsun. bunu yapamayanlar utansın