BeamNG.drive [Ana Konu]

Oyunda şu anda 3 tane multiplayer modu kullanılabiliyor: BeamMP, KissMP ve YAMM.

BeamMP ilk çıkanı, yapılması uzun sürdü (bir seneyi geçmiştir), bu sürede çok ilgi çekti çünkü geliştiricilerin olmaz (aslında olmaz demediler, istediğimiz şeyler şimdiki bilgiler ile yeterli değil, önceliğimiz değil dediler) dediği şey yapılabilir olarak görüldü.

Başta mod olarak (aynı ağ içinde local multiplayer gibi) yayınlanacaktı ama sonra kendi launcher versiyonunu, kendi serverları içinde, oyuncuları kendi discord sayfasına bağlama zorunluluğuyla, kendi kuralları ile kapalı-kaynak olarak yapmak istedi. İstediğini elde etmek için oyunun çalışma frekansını (normalde saniyede 1000hz gibi bir fizikle çalışıyor oyun ancak çok fazla bilgi işlendiğinden multiplayer için araç giderken veya çarpışmalarda takılmalar, kasılmalar, tutarsızlıklar oluyor) kurcaladığını da düşünüyorum.

Seveni, takipçisi, oyuncusu çok, kendi içinde birçok mp modu var (kovalamaca, yarış falan gibi, pek takip etmedim). Başkaları da olsun onlarla takılalım diyorsan deneyebilirsiniz, özel server açmak istersen nasıl burada bilmiyorum. Güncelleme çıktığında oynamak için mp geliştiricisinin dosyaları yenilemesini beklemen gerekecektir. BeamMP Link

KissMP bundan sonra çıktı (iki-üç ayda yapılmış, açık kaynak temelli), oyunun içinde bir mod gibi çalışıyor diğerinin aksine, hiçbir üyelik zorunluluğu yok, kurulumu mod eklemek kadar kolay (server kurmak için biraz daha işlem yapmak gerekli, modem hazırlama gibi).

BeamMP’ye göre daha az online oyuncusu var ancak kendi istediğin modlarla özel server açmak çok kolay, mod diğerine göre farklı bir şekilde çalışıyor, daha az takılmalar olduğu, diğerine göre daha hafif ve sade bir yapıda olduğu söylenebilir (ama bu daha kötü demek değil, bazı konularda daha üstün olduğu görülüyor, mesela araçlar arası etkileşimde daha stabil). Güncellemelerden çoğu zaman etkilenmiyor. KissMP Link

Bir de YAMM (Yet Another (BeamNG) Multiplayer Mod) var, yaklaşık üç ay önce çıktı, bu da KissMP gibi açık kaynak temelli bir mod olarak çalışıyor ancak hepsinden farklı olarak araçlar arası çarpışma fiziği kapalı olarak işliyor. İşlem yükünü hafiflettiğinden FPS veya performans odaklı yapılmış bir moddur. herkes ortak bir servera katılarak oynuyor sanırım. Geliştiricisi Beamng için mod yapmaktan uzaklaştı gibi, güncelleme olursa modu yeniler mi bilmiyorum. YAMM Link

Bunlar arasında deneyip kendine uyanı seçebilirsin.

3 Beğeni

:smiley: yuh 3 tane mi oldu

1 Beğeni

Zamanında (Ocak 2020 sanırım, Geliştiricilerden estama’nın gönderisi) BeamMP daha geliştirilirken ve KissMP çıkmadan 10 ay önce, geliştirilen beammp multiplayer modu hakkında neler düşünüyorsunuz diye sorulduğunda:

Our official FAQ about multiplayer is here: BeamNG FAQ - BeamNG

Now, having said that, we have known for quite some time that rudimentary multiplayer is possible. Rigs of Rods for example had such a rudimentary multiplayer system which worked only with a few vehicles, vehicles did not move smoothly, the wheels were not soft body and there was no proper collision. So we know that if we reduce our standards by a lot, such a rudimentary “multiplayer” is possible.

The thing is that we are not interested in that. What we are interested is smooth multiplayer with a lot of vehicles with full collisions and everything being softbody (including wheels). And this is hard, extremely hard. So hard that we have been doing research on that for many years to move the state of the art so that it might become possible at some point in the future.

To give an indication, a simple deflate like this mod does, can compress up to 2x the nodes. Our current replay system can reach up to 10x compression rates (we used replay to do some experimentation). Our research shows that that up to 20-40x real time compression rates might be possible, which would allow to have fluid motion transfer with more than 2 vehicles and with typical connection bandwidths.

And all of above is just scratching the surface of the complexity of the problem, as there are complex problems to solve in all of the stages of the pipeline, traffic shaping on the connection (to avoid problems like bufferbloat), time merging/extrapolation on both the client and the server, adaptive compression, and the list goes on.

Doing all this work and knowing how hard it is, we also know that it is a false expectation to believe that a simplistic solution can be incrementally improved to become a fully fledged one. If one tries to do that, he’ll be faced with a large “gap” at some point that cannot be surpassed with small incremental steps, and we have been staring into this abysmal gap for a long time to understand this fact.

Yani özeti, biz sizin yaptıklarınızı, yapacaklarınızı ve fazlasını çoktan denedik, bunu yapmak mümkün ama şu haliyle bizim kalite standartlarımıza uymadığından, oldukça karmaşık olduğundan, yanlış beklenti vermemek için önceliklerimiz arasında değil diyor. Ama o zamandan beri de mod yapımcıları da daha azı için olsa bile pes etmiyor.

2 Beğeni

Ben de yeni güncelleme geldi sandım. Adamlar oyunu unuttu(!) iyiden iyiye :pensive:

Şu oyun için tavsiye modlar konusu açılabilir mi rica etsem ?

Bunlar şimdilik söylenebilir, daha düzenlisini sonra konu açarak liste hazırlayabiliriz.

1 Beğeni

yine %20 indirim var amaaa
alınmalı

3 Beğeni

Bu ay güncelleme çıkabilir demiştim ancak pek ses yok geliştiricilerden, sanırım geçmişte yaptıkları gibi yılbaşı öncesi Aralık ortasına doğru çıkmış olacak. Ama bugün bir öngösterim daha yayınlandı, yolcu koltuklu minibüs tarzı yüksek tavanlı bir H-serisi ve arkasında avına bakan gizemli yeni aracımız :smiley:

2 Beğeni

Aldım oynuyorum :grinning:

1 Beğeni

Ağalar şu oyuna map hud(GPS) yapabilir miyiz ? Aynı şunun gibi

image

0.24 çıktı :smiley: ama yazılar henüz yok bakarız gelince

1 Beğeni

Sonunda beklenen oldu :smiley:

2 Beğeni

adamlar yapıyor yapıyor yapıyor

And as an added treat, we wanted to let you know that just in time for the holidays you can expect a content update that will be bringing a new contender to the game’s lineup: the Bruckell Bastion, an American muscle car that can take on all comers with style. Keep an eye on our social media for clues to the other contents of the holiday update!


Yeni aracın arkası ve ismi görüntülendi, yılbaşına doğru oyuna eklenecekmiş.

Ayrıca yeni görev sistemi de eklenmiş, kuş bakışı haritalı ve ışınlanma noktalı.

6 Beğeni

Map mode olayı güzel oldu bak.

O kadar heyecanla bekledik ve sonunda geldi :slight_smile: Camlı vanın gelmesi çok güzel oldu oyunda eksikliğini hissediyordum. Pessima ve H-Series için yaptığım dokular bozulmuş tabi. Onları düzeltmem gerekecek.

3 Beğeni

Geliştiricilerden tdev, oyunun şu andaki durumu, yaşanan bazı sorunların sebebi, güncelleme süreci ve beklentiler hakkında bir yazı yayınladı. Açık bir şekilde kullanıcılara anlatmaları çok güzel bir şey gerçekten. Geliştirici yazıları okumayı sevenlere:

1 Beğeni

bak scs gör gör adamlar nasıl community i bilgilendiriyor. sen napıyon anca 2 yıllık aracı daha yeni getiriyon :smiley:

1 Beğeni

BeamNG.drive ekibinin lisans gibi bir problemi yok ki. :smiley:

1 Beğeni