Assetto Corsa Competizione - Ana Konu


#1

Blancpain GT Serisi yarışlarını konu alan ve Unreal Engine 4 ile geliştirilen İtalyan yarış simülatörü Assetto Corsa Competizione, 12 Eylül 2018 ‘de Steam erken erişimini başlatacak. Ardından açıklanan plana göre her ay yeni bir araç ve pist ile yepyeni özellikler ekleyerek 2019’un ilk çeyreğinde tamamlanacak. Kunos Simulazioni ayrıca yol haritasını da açıkladı.

Erken erişim tarihi ve yol haritası


#2

Ray Tracing özelliğini destekleyen yapımlardan olacak.


#3

#4

desene yakacaklar ortalığı


#5

Bugün çıkıyor :slight_smile:


#6

Çıkış videosu


#7

Dün gece test ettik

Çok çok iyi oynayamadım hem direkt canlı yayında girdim hem de erken erişim

–Yapay zekalı yarışlarda AI araçlar kaybolup durdu görünmüyorlar ciddi sıkıntı var. Güncelleme gelecek.
–Tek araç ve tek pistle erken erişim başladı. Bunu biliyorduk ama en az 2-3 araç ve pist olmalıydı.
–Erken erişim durumu aslında kötü değil. Gayet normal. Sesler, fizikler, grafikler tatmin etti. Benim sistemde doğal olarak pek performans sorunu yok ama başkalarında olacak normal.
–Assetto Corsa adına yakışır bir simülasyon olmuş. Bir sürü iyileştirme olacak. Her ay güncelleme çıkacak.
–40 TL güzel bir fiyat daha sonra artacağı için şimdiden kütüphaneye ekleyin. GT yarışları herkesin ilgisi çekmez. Benim de öyle ama sırf yaptıkları işi görmek için oynamak istiyorum. Bir de daha sonra genişleyecek. Yarış ligleri ya da gerçekte olduğu gibi kurallar, uyarılar, istatistiklerin olacağı bir simülasyon olacak.


#8

Nvidia RTX teknolojisini destekleyen ilk yarış simülasyonu olan Assetto Corsa Competizione dün 12 Eylül’de Steam üzerinden erken erişimini başlattı.


#9

İlk güncelleme geldi.
0.1.1 Hotfix

  • fixed AI remaining without fuel
  • fixed crash caused by faulty recognition of T500 Gear Shifter
  • fixed time loop after midnight
  • added starter and ignition command on Controller Page
  • fixed car lights not working when opponents visibility video option is used
  • fixed backfires and other particles visible on hidden cars when opponents visibility video option is used
  • fixed misleading option values with AA and visible opponents
  • fixed marshal spline detection
  • expanded camera FOV and frame rate limits
  • visual and LOD tweaks to the Lamborghini Huracán GT3
  • disabled saving the discord username for in build configuration
  • slightly increased the retry-interval after a disconnect from the servers
  • added proximityIndicatorsVisible setting to hud.json
  • fixed music looping in some conditions
  • tweaked volume for reverb zones

#10

üstat toplam kaç araç olur tahmini almaya karar verdim


#11

Bu oyunu alırken araç sayısına değil de çevrimiçi çok oyunculu modundaki oynayışa bakın derim. Çünkü AC’nin aksine ACC yeni teknolojileri kullanmanın yanı sıra lisans sistemi ile çok oyunculu modu iyileştirmeye yönelik çıkarılmış bir oyun.


#12

Oyun fiyatı arttı. Çıkana kadar bir kez daha artacak. 14 Kasım’da gelen güncelleme notları:

0.3
– New BMW M6 GT3
– New Circuit Paul Ricard
– Introduced Practice Session Multiplayer Mode
– Introduced 3 Hours and 6 Hours Endurance race weekend
– New online Special Events with new content and online leaderboard
– Old offline Special Events (quick races) made available
– Setup Alignment Caster modification is now possible
– Setup bumpstop UP range is now in stable offset with wheel rate.
– Adjustments to the dry tyre model rolling resistance
– Adjustments to the rain tyre mode rolling resistance
– Wet and water surface rolling resistance and aero drag adjustments
– Brake ducts preparation on setup screen. Not yet available
– Fixed steering ratio right selector issue
– Fixed values on setup screen
– Improved trasmission and engine wobble and vibration simulation
– Improved start assist
– Improved TC logic
– TC logic simulation now takes into account engine and drivetrain vibration and tries to protect system malfunction.
– Improved pitlane limiter function.
– Pitlane limiter only available in 1st gear, disengages if 2nd gear selected.
– Ram-Air simulation for normal aspirated engines.
– Improvements on Lamborghini Huracán steering geometry
– Improvements and adjustments on all preset setups
– Introducing dirt buildup on cars (step 1)
– Fixed Bentley ABS same value 2
– Fixed Bentley Continental display issues with speed limiter
– Fixed gamepad deadzone forced in UE4
– Fixed z-fighting problem in replays
– Added Pixel Density setting in Video options for VR:
Pixel Density requires Resolution Scale to be set to 100
removing external workarounds (e.g. modified engine.ini) recommended
– Nameplates with text scaling in screen space, and settings in nameplateSettings.json:
textMinSizePerc: to make the text size bigger/smaller
minVisibleSizePerc: to make it disappear sooner/later
– Added Replay tyre compounds, track lights and car dirt status
– New audio device selector in audio options
– Improved spatialization for tyres sound and all related effects
– Reworked logic for skid and scrub sound effects
– Tweaked dirtiness volume related to its level
– Tweaked distance attenuation for exterior sounds
– Radio comms resource usage optimization (loading audio on demand)
– Events poliphony optimization
– Fix missing exterior engine in some rare cases with chase camera
– Minor audio fixes
– Performance optimizations in the game thread
– Mouse not interfering with D-Pad \ Keyboard menu navigation anymore
– Added new menu page Driver Profile (only Rating section available at the moment)
– Fixed drivers without helmet in VR